ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dorothea von Aichelburg  (läst 603 gånger)

2011-11-12, 09:06
läst 603 gånger

Utloggad Magnus Moding

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 103
  • Senast inloggad: 2016-04-07, 22:12
    • Visa profil
Hej!
 
Jag undrar om det finns någon som har forskat i Dorotea von Aichelburgs släkt. Hon föddes 1674 och var gift med Christian Carl av Schleswig-Holstein-Sönderburg-Plön. Även han var född sammma år. Hon dog 1762 och han dog 1706. Paret hade två barn som överlevde till vuxen ålder, Friedrich Carl som blev den sista hertigen och Wilhelmine Augusta som gifte sig med greve Conrad Detlev Reventlow. Det finns relativt mycket information om Christian Carls sida, men jag har inte funnit lika mycket om släkten von Aichelburg. Jag har hört att Christian Carl först ska ha förlorat sin plats i tronföljden när han gifte sig med en icke-kunglig kvinna, men att han senare fick tillbaka den.  
 
mvh
Magnus

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna