ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Datoriserade släktböcker ?  (läst 493 gånger)

2003-05-06, 12:31
läst 493 gånger

Ib Koersner

Jag är en måttligt rutinerad släktforskare.
Jag har börjat med att se vad som finns gjort om min släkt tidigare och det är en del som finns tillganligt i verk som Anrep: Svenska Släktboken, Svenskt biografiskt lexikon, Svenska Ättartal, Svenska släktkalendern etc. Nar jag sitter och skriver av delar av den ofantliga mangd tabeller som finns i dessa verk och stoppar in dem i t ex DISGEN känns det lite primitivt.
 
Vet någon om de finns i gigital form ???
 
mvh Ib Koersner

2003-05-06, 16:29
Svar #1

Mats Rännbäck

Hej Ib!
Har Du mycket text som avskrivas från diverse böcker och skrifter, föreslår jag att du skaffar en digital penna som heter C-Pen. Du hittar den i välsorterade databutiker, Teliabutiker eller på nätet. Köpte själv en förra året via nätet och den fungerar bra. Bara att föra den över vald text och texten överförs till Word eller ditt släktforskningsprogram, eller något annat ordbehandlingsprogram.
mvh Mats

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna