ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Katolska kyrkans kyrkböcker  (läst 799 gånger)

2008-05-24, 10:33
läst 799 gånger

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Jag fick idag följande meddelande:
 
 
 
Some News that may affect research in the future
 
Vatican Orders Catholic Parish Registers Off-Limits to LDS Church
 
Please distribute
 
http://www.catholicnews.com/data/stories/cns/0802443.htm
 
http://genealogy.about.com/b/2008/05/05/vatican-orders-catholic-parish-registers -off-limits-to-lds-church.htm  
 
Om detta även påverkar de katolska böcker vilka redan är microfilmade vem jag inte. Hur som så kommer det här att påverka en stor del av Sveriges befolkning då vi har en stor medborgargrupp  med sina rötter i latinska länder där katolska kyrkan är den styrande.
 
Vi borde kanske samla oss runt någon form av reaktion.
 
Mvh
Lena A L

2008-05-25, 07:06
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11059
  • Senast inloggad: 2024-05-03, 19:25
    • Visa profil
    • www.orserum.info
På svenska i korthet:
Vatikanen beordrar de katolska stiften i världen att stoppa Mormonkyrkan från att mikrofilma eller digitalisera information i katolska kyrkliga register. Anledningen är att man vill hindra Mormonkyrkans medlemmar att använda registren vid postuma dop av anfäder via ombud.
(Rätta mig gärna om jag missat något)
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna