ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Styrsö  (läst 365 gånger)

2003-12-20, 11:43
läst 365 gånger

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
En av anledningarna till den här nya avdelningen på Anbytarforum handlar om luckan i Styrsö församling, jag tror att det var AI:1 till AI:7.
Normalt kommer jag inte att lägga mig detaljer av det här slaget, men som ett pilotfall, och inom ramen för vårt samarbetsavtal, kände jag behovet av att gå till botten med just denna lucka.
 
Av företaget Genline AB har jag idag fått veta att dessa volymer ingår i rullfilmen XY 693, som företaget vid tre tillfällen (!) har beställt från Riksarkivet. Vid två tillfällen har man verkligen fått en mikrofilmskartong, som det står just XY 693 på, men vid båda tillfällena har den rulle som sedan kommit ut i stället haft numret XY 963. Den första gången kom den felaktiga rullen direkt från Riksarkivet, den andra gången från SVAR. Trots påstötningar har den rätta rullen ännu inte kunnat levereras till företaget.
Någon tidsplan för när dessa volymer skall finnas på plats på nätet kan därför tyvärr inte ges.
 
Mvh
TED ROSVALL

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna