ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Riksarkivets Konseljregister  (läst 445 gånger)

2004-12-01, 17:17
läst 445 gånger

Utloggad Thomas Strindberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 77
  • Senast inloggad: 2020-06-09, 22:35
    • Visa profil
    • www.thompabompa.net
Jag sökte, efter tips i en annan tråd, i Riksarkivets konseljregister. Där hittade jag en handling har var intresserad av i Civildepartementets hemliga arkiv. Jag har varit på RA och skrivit av själva handlingen, men nu kommer nästa problem
 
Handlingen (och de andra som jag tog fram) innehåller bara själva beslutsunderlaget, alltså i detta fall bakgrundsinformation, förhörsprotokoll mm.  
 
Men vad hände sen? I akten finns inget beslut som rimligen måste ha tagits. Hur/var hittar jag information om de beslut som måste ha tagits i ärendet?
 
Tacksam för svar.

2004-12-01, 17:22
Svar #1

Utloggad Thomas Strindberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 77
  • Senast inloggad: 2020-06-09, 22:35
    • Visa profil
    • www.thompabompa.net
Hmm. Ibland frågar man för snabbt. Jag är inne på RA.se och ser där att det ska finnas protokollserier med besluten.  
Det blir alltså att åka tillbaka till Marieberg och vara där i bättre tid än jag var idag så jag hinner fråga den utomordentliga forskningsexpeditionen :-)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna