ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lotus Notes  (läst 556 gånger)

1998-12-27, 19:50
läst 556 gånger

Utloggad Sten-Sture Tersmeden

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 489
  • Senast inloggad: 2017-02-14, 20:51
    • Visa profil
Någon som känner till om det finns en databas byggd i Lotus Notes som passar för släktforskning?
 
Har fuskat lite själv, men det borde finnas någon som hunnit längre.
 
Lotus Notes har finessen att kunna strukturera snyggt, bra och dynamiskt

1999-05-03, 12:04
Svar #1

Marie Lundblad

Hej. Eftersom jag själv använder Lotus och tycker om uppläggningen på programmet, så bör du som jag titta närmare på släktforskningsprogrammet Min släkt ver.2.1. Jag har provat en hel del släktforskningsprogram, men detta är jätteroligt att använda. Rätt så likt Lotus så gå in på Dannbergs Datas hemsida och ladda ner det http://home.swipnet.se/minslakt. Programmet är fritt.

1999-05-12, 21:37
Svar #2

Utloggad Sten-Sture Tersmeden

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 489
  • Senast inloggad: 2017-02-14, 20:51
    • Visa profil
Inte så mycket gensvar i denna diskussion.
Själv har jag börjat använda Lotus Notes som ett komplement till andra program, i mitt fall DISGEN. Jag kan i LN enklare lassa  in stora textavsnitt, wordfiler mm. Det mesta blir också sökbart.
DISGEN hanterar bara textfiler för närvarande, formattering är nästan obefintligt.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna