ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Utflyttningslängder på nätet?  (läst 599 gånger)

2006-09-29, 14:52
läst 599 gånger

Maria Ås

Svar och Genlines arkiv sträcker sig bara 1861 och jag skulle vilja leta på senare flyttar. Eftersom jag i dagsläget inte har möjlighet att forska annat en hemmifrån så undrar jag nu om det finns något sätt att få tag på dessa källor på annat sätt? Eller finns det andra sätt att hitta de som bara försvunnit?

2006-09-29, 19:56
Svar #1

Utloggad Allan Hansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 219
  • Senast inloggad: 2013-11-24, 12:21
    • Visa profil
Om man har en dator med hyggligt stor hårddisk, så kan man köpa digitala fotografier av kyrkböckerna, inklusive flyttlängder. Arkiv Digital tillhandahåller sådana för hela Bohuslän, och en del andra ställen. Kolla http://www.arkivdigital.se/main .  
 
Du verkar vara intresserad av bland annat Bro socken. Där har Arkiv Digital följande utbud av flyttlängder:
 
Bro  B:1  1805 - 1831 56 SEK  In- och utflyttningslängd.  
Omf. pastoratet.  
 Bro  B:2  1831 - 1860 57 SEK  In- och utflyttningslängd.  
Omf. pastoratet.  
 Bro  B:3  1861 - 1894 60 SEK  In- och utflyttningslängd.    
 
Pris tillsammans 173 riksdaler (+ porto.)

2006-09-30, 00:28
Svar #2

Maria Ås

Tack för länken! Där fanns massor av matnyttigt!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna