ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lokalisera f d klasskamrater  (läst 2180 gånger)

2004-02-10, 13:42
läst 2180 gånger

Erika English

Jag håller på och hjälper min pappa att hitta hans gamla klasskamrater till deras återträff.  
De har hittat alla utom tre av kvinnorna. Jag har från skolan fått ut födelseår och dåvarande adress på de tre. (1964)
Hur går jag nu vidare för att hitta kvinnorna som förmodligen har gift sig för på skattemyndigheten finns de inte under sina flicknamn? (Utan att behöva betala landsarkivet en massa)

2004-02-10, 13:55
Svar #1

Michaël Lehman (Philippos)

Det enklaste vore, om du finge reda på deras personnummer (antingen från gamla klasslistor eller andra handlingar i skolans arkiv eller från landsarkivet). Då kan du enkelt finna dem via skattemyndigheten.

2004-02-10, 16:08
Svar #2

Erika English

Skolan har, enligt egen utsago, inga såna uppgifter.

2004-02-10, 18:22
Svar #3

Anders Larsson

Hej Erika.
 
Om jag förstått saken rätt är de födda, eller bokförda på någon adress, 1964. Då blir mitt tips:
Om du har/är med i någon förening som har/eller har någon bekant som har CD-skivan Sveriges befolkning 1970. Då kan du söka på förnamn, födelseår och adress. Då kan du förhoppningsvis få träff på dina tre damer.Då borde du få födelsenummer (de 6 första siffrorna), möjliga mellannamn och födelseförsamling. Då borde det bli lite lättare att söka hos skattemyndigheten. Det borde inte finnas alltför många med samma förnamn, och födelseort, födda samma dag. Då får du fram nuvarande efternamn och nuvarande adress.
Det finns även en rubrik här i diskussionsforumet som heter: Anbytarforum: Källor: CD-skivor: Sveriges befolkning 1970 (efterlysningar)  
Där du kan ställa frågor om dina tre damer.

2004-02-10, 21:22
Svar #4

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Och gamla skolkataloger eller klasslistor borde kunna finnas på Strängnäs kommunarkiv, har du frågat där?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna