ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johansson, Maria Lovisa f1877 Nykil. Utv fr Ulrika 1902  (läst 391 gånger)

2014-03-07, 16:53
läst 391 gånger

Utloggad Göran Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 197
  • Senast inloggad: 2022-11-09, 09:28
    • Visa profil
Hej!
Maria Lovisa Johansson f 1877-06-03 i Nykil utvandrade 1902-09-26 från Ulrika socken i Östergötland.
Av Gbg passagerarlista kan man utläsa att Maria Johanson avseglade från Göteborg 1902-10-10 med destination Hull.
Vidare visar NY passenger list beräknad ankomst NY 1902-10-26 och att Maria avsåg att resa vidare till Pueblo, Colorado
med referens till svågern Frans Carlsson. Jag lyckas inte spåra Maria (alt Mary Johnson) i US census eller andra arkiv. Ej heller kan jag finna att Maria hade en svåger Frans även om det i Pueblo fanns några Frank Carlsson vid den tiden. Tacksam för hjälp hur jag kan finna Marias vidare öden!
Vh/Göran

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna