ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Andersdotter (Nelson) Hilda B *1889 utv USA - död 1963  (läst 303 gånger)

2011-02-11, 12:51
läst 303 gånger

Utloggad Sandra Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 124
  • Senast inloggad: 2019-06-07, 14:29
    • Visa profil
Hej!
 
Jag söker en Hilda Nelson, född Hilda Berhardina Andersdotter, som emigrerade till USA. Jag tror mig ha hittat hennes SSN (336-09-5743). Det stämmer i alla fall med namn och födelsedatum (1989-12-08). Det jag undrar nu är hur/om man kan använda denna info för att få reda på mer om henne, t.ex. vart hon dog, är begravd mm. Enligt SSDI så dog hon i mars 1963, men jag vet inte var. Den Hilda som jag letar efter bodde (i alla fall en period) på 7645, Langley Avenue,. Chicago.
 
Jag söker egentligen hennes systerson, Anders Gösta Lundin, som emigrerade 1927 och bodde hos henne en tid. Om jag får reda på mer om Hilda kanske jag även kan spåra hennes systerson, som jag är närmare släkt med. Jag har inte lyckats något vidare med att spåra honom, vet inte om han kanske bytte namn.
 
Skulle verkligen uppskatta all slags hjälp med detta!

2011-06-14, 08:44
Svar #1

Utloggad Moderator USA

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 1328
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna