ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Adamsson Carl Johan *1856 utv fr Åsbo 1886 & Levin Fredrik *1862 utv fr Torsö 1891  (läst 402 gånger)

2011-06-07, 22:33
läst 402 gånger

Utloggad Göran Adamsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2011-06-08, 07:44
    • Visa profil
Hej!
 
Finns det möjligen någon här som kan hjälpa mig hitta två bröder som emigrerade till Amerika.  
 
Den äldste av bröderna hette Carl Johan Adamsson och föddes den 11 maj 1856 i Fägre, Skaraborg. Han flyttade till Åsbo, Östergötland. Jag har hittat att han utvandrade dels 1882 men det viktigaste år 1886. Då åkte han med ångaren SS Hekla den 12/13 maj och kom fram till New York den 28 maj. Därefter har jag inte hittat någonting överhuvudtaget.
 
Den andre brodern hette Fredrik Adamsson/Levin (bytte efternamn i det militära) och han föddes den 23 maj 1862 i Fägre. Han flyttade till Torsö och därifrån emigrerade han 1891. Därefter vet jag inget förrän i Census 1920 då han bor i Saint Onge, Lawrence, South Dakota och arbetar som Teamster (kusk). Där är han kvar i Census 1930. Vet också att han blev medborgare 1910. Utöver detta är det tomt.
 
Vill så gärna hitta eventuella ättlingar till dessa bröder.
 
Tack på förhand
 
Göran

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna