ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lindqvist, Ernst Oscar f.1884 emig.1904  (läst 370 gånger)

2012-07-02, 13:30
läst 370 gånger

Utloggad Bo Lindquist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 478
  • Senast inloggad: 2017-01-07, 13:49
    • Visa profil
Hej,  
Ernst Oscar Lindqvist, f.1884-06-30 i (D) Stora Malm, emigrerade till USA 1904, anlände 1904-02-20. Jag har hittat honom i Ellis Islands arkiv och bifogar här det jag fann.
 

 
Jag har inte lyckats hitta honom efter detta och vet inte vad som hände efter att han kom till USA. Är intresserad av allt som man kan tänkas finna om honom i USA.
 
Tack på förhand!
-----------------------------
Ernst Oscar Lindqvist, b.1884-06-30 in (D) Stora Malm, emigrated to USA in 1904, he arrived 1904-02-20. I've found him in the Ellis Island records och above you can see what I found.
 
I've been unable to locate him after this and I have no further info about what happened and what he did in USA. I'm interested in anything about him from his life in USA.
 
 
/Bosse

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna