ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Fridolf Peter Adamsson 1855-02-21 i Mörlunda  (läst 687 gånger)

2007-02-17, 18:43
läst 687 gånger

Utloggad Andreas Lindblom

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 427
  • Senast inloggad: 2022-02-26, 10:59
    • Visa profil
Hej!
 
Jag behöver er hjälper om angående Nils Fridolf Pettersson född 1855-02-21 i Mörlunda. Han flyttade till Nordamerika 1873-04-27. Han bodde på gård i Mörlunda,Liljeholmen,Övlingsmåla. Jag är nyfiken mest på flyttade han till vart?
 
 Han reste från Liljeholmen,Mörlunda till Nordamerika sen vart tog han och vad gör han i Nordamerika? Jag har funderat på kanske gifte han sig med vem? Kanske fick han egna barn i Amerika? Jag tror inte att flyttade han tillbaka Mörlunda och kan vara möjligt att kvar han i Amerika.
 
Jag hoppas att någon som kan hjälper letar efter honom som flyttade till Nordamerika?
 
 
Med vänliga hälsningar
Andreas Lindblom

2007-08-12, 12:41
Svar #1

Utloggad Andreas Lindblom

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 427
  • Senast inloggad: 2022-02-26, 10:59
    • Visa profil
Hej!
 
Jag har tittar på cd-skivan emigranten populär 2006 som Nils Peter Fridolf F. 1855-02-21 som följde med sin syster Carolina f.1849-03-16. De föddes i Mörlunda. Jag visste inte om att syskon åkte tillsammans till Nordamerika men jag är nyfiken på vad som händer med dem när reste de till New York som stod i cd-skivan det stämmer??Stod utvandradag 1873-05-09.
 
De bodde sista åren början av 1860 talet Övlingsmåla,Liljeholmen i Mörlunda. Sen flyttar de till Nordamerika så jag är nyfiken på vad som händer dem i Nordamerika och lämnade flera syskon och föräldrar i Övlingsmåla.
 
 
Betyder då reste från de i Göteborg?? De hade efternamn Pettersson. De hade behållit efternamn Adamsson/Adamsdotter. Jag tror att de fick  efternamn Pettersson också.
Det är står cd-skivan Emibas att de hade efternamn Adamsdotter/Adamsson och sen tittar jag på cd-skivan emigranten populär 2006 som står Pettersson Jag undrar om de bodde kvar i New York eller flyttade andra stad???  
 
 
Någon som kan hjälper mig och kollar upp vad som händer dem?? Hoppas att någon som kan följer spår dem möjligt att de bodde kvar... men jag tror inte att de tillbaka till Övlingsmåla.
 
 
Med vänliga hälsningar
Andreas Lindblom

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna