ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Evald Hilmer Forsberg  (läst 438 gånger)

2007-07-05, 19:18
läst 438 gånger

K. MacKie

Hej
 
Jag skulle verkligen behöva en hjälpande hand vad gäller Evald Hilmer Forsberg. snickare f. 1900 i Rämmen Värmland. Lämnade Sverige 19230224 destination San Franciso.
Jag har hittat honom 1930 census boende i California. gift med Martha Forsberg även hon från sverige. Jag hittar hennes dödsruna...men Evald Hilmer går inte att finna. Kanske kan någon mer van forskare ge mig tips var jag ska leta.
 
Mvh
Key M.

2007-07-06, 15:35
Svar #1

Kerstin Thölix

Om du kan få tag på hans föräldrars bouppteckningar så kan det stå där var han bor någonstans?. Och om han hade ogifta syskon så kan han även stå nämd i deras bouppteckningar.
 
MVH Kerstin

2007-07-06, 19:07
Svar #2

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Du kan slå upp Martha i Social Security Index (http://ssdi.rootsweb.com/) och skriva till County Clerk i Anaheim för att få hennes dödsbevis (kostar pengar) adress: http://www.ochealthinfo.com/public/bd/death.htm#Death_Certificate_year1889-1993. Då borde det stå när hon blev änka. Hennes Social Security är från 1973 vilket är sent, det är möjligt att maken dog då. Han finns konstigt nog inte i California Death Index - kan de ha skilts och han flyttat någon annanstans - eventuellt amerikaniserat sitt namn när han blev medborgare.

2007-07-06, 20:59
Svar #3

K. MacKie

Kerstin och Chris
 
Tack för tips.  
Evald ändrade INTE sitt efternamn. Konstigt att han skulle göra de när han står som Forsberg i Census 1930.
Föräldrarna tror jag även har emigrerat så någon bouppteckning tror jag inte att jag kan få fatt i...men tack för tipset...de kan jag använda vid annat tillfälle.
Mvh
 
Key
Key M

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna