ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Alexander Johansson till Amerika 1889  (läst 528 gånger)

2007-06-28, 15:15
läst 528 gånger

Mia Ström

Hej alla forskare.
 
Har en Alexander Johansson f.1870-06-16 i Göteryd, Småland.
Efter ett bråk med sin far så emmigrerar han till USA. Står i hfl att han emmigrerar den27/3-1889 från Göteryd.
Sedan så hittar jag honom i Emigranten och där står  att han han lämnar Malmö den 4/4-1889 mot New York, inga medåkande.
Sen är det tvärstopp....har letat på Ellis Island och Castle Garden men inte funnit ngt.
Ngn som har ngt tips på hur man går vidare?
Med vänliga hälsningar  
Mia Ström

2007-06-28, 15:50
Svar #1

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Mia, kanske kan du hitta något om honom i föräldrarnas bouppteckningar, i dem bör han vara nämnd. Eller om du känner till om han hade några ogifta syskon, isåfall kan du också via dom bouppteckningarna - förhoppningsvis - få fram uppgifter om honom.
 
mvh Hanne

2007-06-29, 12:13
Svar #2

Utloggad Margaretha Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 11:33
    • Visa profil
Hej! Jag har tittat på ancestry.com och inte hittat någon som stämmer in på din Alexander.  
Men ge inte upp.
Lycka till!
Vänliga hälsningar
Margaretha Johansson

2007-07-03, 20:29
Svar #3

Mia Ström

Hej!
 
Jag tackar för hjälpen om hur jag ska gå vidare.
Mvh
Mia Ström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna