ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Emanuelsson, Hulda Paulina *1877 Skee Utv USA ?  (läst 509 gånger)

2009-08-09, 18:47
läst 509 gånger

Ingvor Hansson

Hulda Paulina Emanuelsson, född 1867 i Skee, utvandrade till Norge 1896.(SkeeB:7)Enligt min far ska hon ha rest till USA. I Emigranten Populär finns en Hulda Emanuelsson, 31 år, med destinationsort Pittsburg, 1898-09-28.  Som församling står: Amerika. ??. Går det att få fram fler uppgifter om denna Hulda. Vilken församling hon kommer ifrån och vart hon tar vägen när hon kommit fram.
Detsamma gäller nedanstående.  
: Hittat på: Find my past.com  
Person:  Hulda EMANUELSON  Date of departure:  1 October 1898  
Port of departure:  Liverpool Destination port:  New York  
Destination country:   USA Ship:  CAMPANIA  
 --------------------------------------------------------------------------------
 EMANUELSON Hulda  31 år F 1898 Liverpool USA New York
 
Det skulle vara roligt att få veta vad som hände med ”min” Hulda, kan någon hjälpa mig?
Mvh
Ingvor

2009-08-10, 11:50
Svar #1

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
När Hulda Emanuelsson (transkriberad som Hulda Smannuelson) kommer med Campania 7 okt 1898 ska hon till Pittsburg. Hon anger att hon varit 5 år i USA och lämnade landet för 4 månader sedan. Bor på Eureka Street, Pittsburg. Hon anger Göteborg som avreseort.

2009-08-10, 16:13
Svar #2

Ingvor Hansson

Tack snälla du för ditt svar. Det förklarar Amerika som församling. Då kan jag avskriva denna Hulda, eftersom min Hulda ju var i Norge 1896. Så trist, jag trodde att jag hittat henne. Nu vet jag inte vad jag skall hitta på för att söka vidare. Det bästa är väl kanske att försöka hitta henne i Norge och nysta vidare där. Tack än en gång för ditt svar. Det var hemskt bra att få reda på detta.  
Mvh Ingvor.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna