ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Oline Karlsen i Detroit  (läst 179 gånger)

2004-12-12, 21:22
läst 179 gånger

Marit Nyhus

Min fetter nevnte at hans mor en gang hadde sagt de fikk tilsendt klør og andre nødvendige ting fra slekt i Amerika. Min onkel sier nå at hun het Oline Karlsen og bodde i Detroit. De nevnte henne som tante. Har sjekket om min mor hadde noen tante som het Oline, men det hadde hun ikke, så det kan jo være en tante av deres mor eller far dette dreier seg om. Mener at tidspunkt for denne pakkesendingen fra Amerika kunne være på 1930 eller 1940-tallet. 
Noen som kan hjelpe med opplysninger fra Detroit om hvem dette kan være. Vet ikke om Oline var gift Karlsen. Vet heller ikke om etternavnet kunne skrives som Carlsen, Karlsson. Har nå hørt at det før og under 2.verdenskrig var mange familier som hadde det trangt økonomisk som fikk tilsendt disse pakkene. Vet ikke om dette stemmer. Hadde vært moro å finne noe om dette

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna