ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Carl Emil Isaksson f 1869, Amnehärad  (läst 299 gånger)

2005-05-16, 16:58
läst 299 gånger

Helena Olsman

Hej,
Jag har försökt att återfinna Carl Emil Isaksson, utan lycka. Har funnit honom i Emibas99, men är osäker på hur jag ska gå vidare (har provat Ancestry, Emigrant-CDn och andra nätsökningar). Vore mkt tacksam om ngn mer erfaren kunde hjälpa mig att komma vidare. Dessa fakta och ledtrådar har jag:
 
Carl Emil (troligen Isaksson), f 18690119, Löfåsen, Amnehärad (R), utvandrar till N Amerika 1882 (Amnehärad AI:14 p121 GID1489.9.40800, Emibas).
 
CE's halvsyster Hedvig Lindenstein (felaktigt Linnarsky på EmigrantCDn) utvandrar 1872, via New York. Har återfunnit henne i Henderson, Illinois (US Census 1880) samt Dayton, Iowa (US Census 1900). Död 1934 i Griswold, Iowa. Har funnit en nu levande släkting till Hedvig, men han känner inte till CE.
 
Minsta söktips mottages tacksamt.
 
Tack på förhand,
Helena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna