ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Per Andersson  (läst 354 gånger)

2003-11-13, 18:52
läst 354 gånger

Mikael.Andersson

Denna har retat gallfeber på mig otroligt länge nu, jag gör nya kraftsamlingar för att hitta dessa, men det verkar vara störtomöjligt  
 
Ok, här kommer informationen. Min fff och hans syskonskara (5 syskon )SAmtliga utom en av dessa syskon har deras led endast i Amerika idag, eller också är den utdöd. Den som är en kvar är min gren, där jag är rakt nedstigande led.
 
Det var två syskon som jag vet vart de reste, Mathilda och Johannes, som reste till Michigan. Det tredje syskonet åkte aldrig till Amerika, men hennes enda barn bosatte sig i Illinois och familjen var kvar där.
 
Den som strular till det är syskon nr 4. Jag har enligt emmigrantregistret Örebro hittat utresan, har fått att han reste ut ur Sverige bekräftat. Det står att läsa att han åkte till Amerika 1892-04-12
men uppgifterna varierar på datum, en annan källa säger att det var 1892-05-16. I alla fall
denna personen hette Per ANdersson, född 1862-11-16 i Björnaboda (guldsmedshyttan).
 
Jag vet att han bor kvar i Amerika 1910, jag kan även anta att han har dör då. I hans föräldrars boupteckning står det att läsa att Johannes övertager vårdnad över broder Per Andersson, vistandes i Amerika, myndige son Georg Herbert Andersson född 1897-05-27)
Det är allt jag vet...
någon som kan komma med idéer ?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna