ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Farfar Sandelin Johan Edvard född 1888 Vasa Finland  (läst 230 gånger)

2003-09-12, 18:01
läst 230 gånger

Kerstin Sandelin-Anton

Letar efter min farfar Johan Edvard Sandelin född 3 april 1888 i Tölby Korsholm Finland. Familjen flyttade till Vasa då han var spädbarn.
 
Johan Edvard for till USA någon gång under åren 1916-1918 som sjöman som hoppade av. förmodligen med en båt från Göteborg.
Har i min ägo fotografier av honom vid någon typ av gruvarbete i USA samt som amerikansk soldat under första världskriget. enligt hörsägen skall han varit stationerad i Frankrike som amerikans soldat.
Har hittat hans naturaliseringspapper från Pennsylvania India 1919-12-30  Certificate nr: 1235325 Vol, 13.på Sanderkin John Edward undertecknat John Edvard Sandelin. min farmor och min far och hans syskon finns även uppgivna där. Det blev dock aldrig så att de for över.
Enligt min far som ej längre är i livet, skall han varit bosatt i Massachusetts har dessvärre har jag inte lyckats hitta något på farfar  någonstans hur jag än försökt. Har sökt honom nu i fyra år.
Tacksam för all hjälp och tips jag kan få.
 
Kerstin Sandelin Anton

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna