ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hitta släkt i USA  (läst 2358 gånger)

2008-02-09, 19:56
läst 2358 gånger

Utloggad Ann-Britt Leandersson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 16
  • Senast inloggad: 2010-08-29, 18:20
    • Visa profil
Hej.  
Jag skulle gärna vilja testa och få kontakt med några släktingar i USA. Först och främst i Michigan, men eventuellt även i Minnesota. Vet ej om de bor kvar i dessa delstater. Undrar därför om det finns något forum eller dylikt som man kan lägga in en efterlysning i som amerikanska släktforskare har tillgång till?
Med vänliga hälsingar
Ann-Britt

2008-02-09, 20:56
Svar #1

Utloggad Margaretha Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 11:33
    • Visa profil
Hej!
Du kan pröva med Rootsweb där du kan efterlysa släktingar i olika stater eller efter olika efternamn. Om du gör ett släktträd i ancestry (men då måste du betala avgift) kan du publicera ditt slätträd där och se om du hittar några träffar - de som har samma personer i sina släktträd.
Lycka till!
Margaretha Johansson

2008-02-10, 01:22
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Ann-Britt!
 
Du kan kanske kolla om de finns med i den Amerikanska telefonkatalogen www.switchboard.com. Nu kanske jag missuppfattade dig, eftersom jag fick den uppfattningen, att du kanske varit i kontakt med eller vetat dina släktingars tidigare adress
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2008-02-10, 15:38
Svar #3

Utloggad Anna Martinsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 617
  • Senast inloggad: 2024-04-28, 00:05
    • Visa profil
Försök på Genealogy.com eller genweb.com, på deras efterlysningssidor. Försök även hitta en lokal genealogisk eller historisk förening, om du vet var de bosatte sig i staten.
MEN, vissa amerikanska siter är inte förtjusta om man lägger in efterlysningar om nu levande personer. Jag vet, för jag har försökt på en som jag vet befinner sig i ett speciellt county i CA men har det vanliga efternamnet Anderson. Men försök, ibland går det.  
Pröva med att skriva in namnen på en sökmotor tillsammans med orten där de bodde.
May the Force be with you.

2008-02-12, 18:27
Svar #4

Utloggad Ann-Britt Leandersson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 16
  • Senast inloggad: 2010-08-29, 18:20
    • Visa profil
Hej.
Tack för hjälpen. Jag själv har aldrig varit i kontakt med släkten i Amerika men hoppas att det ska ske någongång. Ska testa era förslag nu.
Mvh Ann-Britt

2011-04-11, 10:01
Svar #5

Utloggad Jeanette Lindal

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 166
  • Senast inloggad: 2023-12-01, 17:10
    • Visa profil
Hej Anna-Lena
Kika in på denna sidan,kke du hittar någon släkting där?
http://www.sweame.com/

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna