ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: The Iron Range Research Center  (läst 487 gånger)

2009-04-02, 14:45
läst 487 gånger

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Jag undrar om någon har erfarenhet av The Iron Range Research Center verksamhet, eller om någon beställt handlingar från dem. När jag först kontaktade dem fick jag ett svar, men eftersom jag då inte visste om det var rätt person beställde jag inget. Efter det har jag inte fått svar på de mejl jag skickat under året och jag har inte hört nåt om den beställning av medborgarskapshandlingar jag gjorde för ca 2 veckor sedan. Kanske är de få som arbetar där och de är hemskt upptagna ... Jag misstänker att jag får ha mer tålamod, men det vore ju bra om de kunde bekräfta att beställningen kommit fram och att de arbetar på den när de har tid.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2009-04-02, 22:25
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Hej Claes-Göran, jag var där hösten 2007 på en kort titt, och fick den uppfattningen att de är helt beroende av volontärer, som svarar på frågor i mån av tid.  
 
De verkade ha en del databaser över t.ex. gruvarbetare i området, men det gick inte att söka fram folk födda i ett visst land, som Sverige. Och då jag inte sökte någon viss person frågade jag inte mera, för de var inte överväldigande intresserade av en frågvis svensk.

2009-04-02, 22:37
Svar #2

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Tack Elisabeth. Jag får ge mig till tåls ett tag och hoppas på ett svar så småningom.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2011-08-10, 14:22
Svar #3

Utloggad Moderator USA

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 1328
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Tråden överflyttad från Källor/Emigrantkällor

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna