ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Greig, Johan (1716-1790) - Förfäder Skottland ?  (läst 508 gånger)

2010-01-21, 10:32
läst 508 gånger

Utloggad Jens Risberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2011-04-14, 22:39
    • Visa profil
Hej!
 
Nybörjare inom släktforskning så man behöver lite hjälp. Har fått släktforskning som är gjord på min mors sida. Den är gjord av min morfar samt en kusin till min mamma. Tänkte fortsätta där där de har slutat.
vill forstsätta på det skotska spåret.
 
Vad jag har är Anna Helena Greig (1750-1838) gift med  Johan Vilhelm Brannius (1747-1800).
Anna Greig blir min morfars farfars mormor.
 
Hennes far Johan? Greig (1716-1790) skulle tydligen varit sjökapten i den svenska flottan och troligt
vis släkten med den ryska amiralen Samuel Greig (1736-1788) född Inverkeithing Skottland.
 
Johan Greig föräldrar skulle ha varit Tomas Greig (död 1730) och Helena Wedderburn.
 
Var börjar man? Någon som vet om den skottska invandring till Sverige?
Om man har varit i den svenska flottan kan det finnas register?
Om man vill släktforska i skottland hur går man tillväga?
 
Alla hjälp är jag tacksam för
Vänliga hälsningar
Jens Risberrg

2011-08-06, 08:50
Svar #1

Utloggad Moderator USA

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1328
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna