ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erickson, Carl f1881 Stora Tuna. Utv 1906 - Död 1930 Christchurch  (läst 430 gånger)

2012-10-07, 16:37
läst 430 gånger

Utloggad Margareta Borgs

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 94
  • Senast inloggad: 2019-07-24, 09:45
    • Visa profil
Söker efter information och släkt till Carl (Charles) Erickson född 1881-11-04 i Stora Tuna (W). Han utvandrade 1906. Hittade honom i Sten Aminoffs bok Svenkarna i Nya Zeeland (sid 175). Där finns hustruns namn Eliza Jane Gartner och uppgift om att han ska haft två barn. Han dog 1930-07-09 i Christchurch. Är det någon som kan hjälpa till att få fram fler uppgifter eller tips om hur jag kan söka vidare.  
Margareta Borgs

2013-04-03, 10:15
Svar #1

Utloggad Gary Fraser

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 40
  • Senast inloggad: 2023-11-18, 21:54
    • Visa profil
hej Margareta!
 
Sedan du har en dödsdatum och plats, det borde gå att kunna beställa informationen genom Nya Zeeland BDM (Births, deaths, marriages). En sån certifikat kostar cir 120 kronor (eller det gjorde det sist jag beställt, men skillnaden borde inte vara mycket mer) plus post. Jag är ifrån Nya Zeeland, och kan kolla inne hos en kompis hemma om de kan försöka forska fram information, beroende på vad det är att du söka efter för uppgifter?
 
Hör av dig till min epost om du vill ha hjälp.
 
MVH
 
Gary

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna