ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sokndal  (läst 710 gånger)

2010-03-28, 03:06
läst 710 gånger

Börje Abramsson

Jag har följande uppgifter:
Amund Nathanelsen gifter sig 5 juli 1811 i Sokndal med Berthe Simonsdatter, dotter till Simon Larsen och Johanna Christina Jakobsdatter.
 
Gunder Osmundsen född ca 1737? gift 6 juni 1764 i Sokndal med Pernille Ellevsdatter född 3 dec 1741 i Mydland, dotter till Ellef Larsen och Anna Pedersdatter. De gifte sig 1731 i Sokndal.
 
Gunder Jakobsen född 1744 gift 4 nov 1766 i Sokndal med Berte Björnsdatter född 1745, dotter till Björn Skaraas.
 
Tackar vänligast för nya uppgifter om dessa personer!
Börje Abramsson

2010-03-29, 12:05
Svar #1

Utloggad Sven Borg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 884
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 16:42
    • Visa profil
    • www.borgfamilien.com
Hei Börje,
 
Jeg har i min slektsforskning en del personer fra Sokndal, bl. a Ellef Larsen og Anna Pedersdatter.  Se på min hjemmeside www.borgfamilien.no så finner du de der.  Jeg har bare registrert Pernille Ellefsdatters bror, Hans Ellefsen, som da passer inn i min slektslinje.  Forøvrig bør du se på denne hjemmeside om du leter etter flere opplysninger om navn og gårder i Sokndal: http://www.sosialklubben.net/~snw/slekt.htm.
 
Sven

2012-08-28, 20:31
Svar #2

Utloggad Björn Lindquist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 51
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 09:17
    • Visa profil
Jag letar släktingar till Caroline Andreasdatter från Sokndal.Född 28 oktober 1852 i Barstad. Emigrerar 1880 till Minnesota.Gifter sig med Alexander Anderson 1883 i Renville, MN. Blir änka 1890 och gifter om sig med min morfars farbror, Alfred Bloom,som emigrerade till Minnesota 1880 och som också blev änkling.
Jag har i Folketelling 1865 funnit hennes familj - Andreas Andreasssn(F), Marte Olsdatter(M), Ole G Andreassen(Bror)Ane Andreasdatter(Syster) och Guri Simonsdatter(Farmor).De bodde i Soggendal Prgj.
Är det någon som vet något om familjens vidare öden?
mvh
Björn Lindquist, Örebro

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna