ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Alexius Anders Johan till St. Johns, Newfoundland/Quebec 1900  (läst 475 gånger)

2010-10-12, 14:30
läst 475 gånger

Utloggad Lars Alexius

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2010-10-12, 14:30
    • Visa profil
Hej,
 
Jag skulle vara tacksam för alla idéer kring hur jag kan spåra min släkting Anders Johan Alexius (ev. Johansson) i Kanada.  
 
Anders Johan (född 1866-07-14 i Kall) reser från Mörsil via Trondheim (12/9 1900)till St. Johns, Newfoundland.  
 
1902-05-07 gör han ytterligare en resa från Trondheim men nu till Quebec. Final destination är nu Chicoutimi, Haha bay (längst norrut på Newfoundland). Vid denna resa står han upptagen med bustad (bostad) Amerika vilket väl tyder på att han på något sätt stadgat sig där sedan första resan.
 
 
Kan inte finna honom i några fler dokument efter 1900 här i Sverige och har inte lyckats spåra honom vidare i Kanada så all hjälp/idéer rörande detta mottages tacksamt!
 
Hälsningar
 
Lars

2011-04-01, 07:57
Svar #1

Utloggad Thomas Vikander

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2018-06-11, 05:22
    • Visa profil
I think la Baie Haha is in Quebec Province, up the Saguenay River near Bagotville and Chicoutimi.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna