ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lindvall Augusta m fl från Göteborg 1928 till Kanada  (läst 338 gånger)

2009-12-03, 21:41
läst 338 gånger

Utloggad Marianne Asplund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 200
  • Senast inloggad: 2016-09-01, 21:07
    • Visa profil
Från Göteborg- Halifax åker den 19 maj 1928 Augusta Maria Lindvall 48 år , född i Torp/  . Hon ska till sin man Charles Lindvall, som då bor på 470 Main St. Winnipeg Man. Hon reser tillsammans med sin svärson SVEN Gunnar Andersson 25 år, dottern INES Elvira Anderson 24 år, barnbarnet Kerstin Inez 8 år och barnbarnet  Siv Berit. Alla ska de till Charles Lindvall. Vad blir deras öde i Kanada. En gammal dam berättade för ett tag sedan att Charles avled under en tågresa ganska snart efter att resten av familjen kommit dit. Jag vet inte om detta stämmer. Vore väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig med familjen. Jag tror Augusta har avlidit före 1941 då hennes bror John Peterson i Buffalo New York dör och hon omskrivs där.  
Tacksam för all hjälp.     Marianne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna