ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wennerqvist_  (läst 666 gånger)

2010-01-20, 11:59
läst 666 gånger

Utloggad Kim Metso

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 208
  • Senast inloggad: 2012-10-01, 13:45
    • Visa profil
    • www.it-metso.fi
Min farmor hette Elin Margit Wennerqvist, hon var född i Tvärminne, Ekenäs, Finland. Jag har ganska så utförligt forskat i denna gren och kunnat konstatera att 'alla' Wennerqvist i Finland är släkt. Det torde ej finnas några större grenar av denna släkt utomlands, (som tex Sverige).Dessa personer härstammar alla från ön Vänö i Åbolands skärgård. ( Jag inbillar mig att namnet i detta fall kommer från öns namn).
Det finns dock små 'holmar' här och var i Finland bestående av personer med släktnamnet Wennerqvist. Jag har hittat dem i Åbo (Turku) och Tammerfors (Tampere) samt i Halikko nära Salo, samt Jockis (Jokioinen) och Björneborg (Pori), dessa tycks ej ha nåt med 'mina' Wennerqvistare att göra och åtm. nån av dem härstammar säkert från Sverige. Jag har mer informatiom om dessa om nån är intresserad, jag är intresserad av att få mer kött på benen angående dessa personer.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna