ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Petrell_  (läst 624 gånger)

2001-10-31, 15:42
läst 624 gånger

Ylva Cederborg

Hej jag undrar, Om man vill ha reda på en släkting ifrån Jokioinen i finland, kan man skriva till den församlingen och fråga? Eller får de inte lämna ut dom uppgifterna?
Det kanske finns någon som har adressen ditt.  
Det enda jag vet om henne är att hon hette Anna Liisa Petrell och är född i 1917-08-12 i Jokioinen.
Kanske är det någon som har adressen till deras pastorat.
Eller vet någon något om släkten Petrell.
 
MVH Ylva Cederborg

2001-10-31, 22:01
Svar #1

Leif Persson

Hej Ylva! Om du går in på länken http://www.genealogia.fi/sve/indexr.htm  
så kan du säkert läsa dig till hur du bäst går till väga. Jag vet inte så här på rak arm vilket landsarkiv som har just den församlingen. Kommer du sedan till åren före 1851 så kan du få tips genom HisKi, renskrivna kyrkoböcker som är sökbara genom den sidan. Jag har själv en hel del anor just från Jokioinen med omgivande socknar, men hade turen att ha tillgång till en redan gjord utredning, men jag har haft nytta av HisKi ändå. Lycka till!
 
Hälsningar Leif P

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna