ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wikström, Ragnar från Ekenäs_  (läst 475 gånger)

2001-11-24, 13:44
läst 475 gånger

Dennis Wikström

Finns det någon som vet något om Wikströms från Ekenäs? Min morfar, Ragnar Wikström, kommer därifrån men vet inget/vill inte säga något om släkten...

2001-12-03, 14:57
Svar #1

Dennis Wikström

Johan Lumme!
Tack för ditt e-mail och ditt erbjudande om att hjälpa till!
Tyvärr kunde jag inte svara då det verkar som om det är något fel på din e-postadress. Jag får bara Failure notice i retur. Försök gärna igen. Jag har fler uppgifter om min släkt på andra sidan Östersjön.
Och du har rätt. Det hela är tydligen en smula känsligt ...
MVH
Dennis Wikström, Skåne.

2001-12-03, 18:49
Svar #2

Johan Lumme

Till Dennis
 
Om det är så att något är känsligt, bör vi inom släktforskningen kunna hjälpa varandra åtminstone att förmedla uppgifter som finns i offentliga arkiv och samlingar -- sådana som vi alla kunde inhämta om vi bodde på annan ort. Andra upplysningar är sedan en fråga om bedömning.  
Lagen har skyddat levande personer genom att förbjuda privat innehav av register över mänskor under de senaste hundra åren. Därför är det rimligt att också utbyta sådana uppgifter -- om vi väljer att göra det -- endast privat. Men denhär diskussionen hör säkert hemma på annan plats i nättidningen.
 
Mvh Johan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna