ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wall, Johan Gabriel, * 1848 Nykyrka_  (läst 430 gånger)

2000-12-27, 10:42
läst 430 gånger

Mats Valli

Johan Gabriel Wall (JGW) föddes 15/5 1848 i Uusikirkko och dog 6/8 i Nystad, Finland. Han ägde bla en kvarn i Nystad, och var med om att starta både arbetarrörelsen och nykterhetsrörelsen i Nystad. Han var gift med Carolina Sofie Eriksson från Prästlandet, Föglö, Åland.
 
Jag söker information om JGWs anor framför allt på fädernet, men även information om anorna på mödernet är av intresse.
 
Mats Valli, Uppsala, Sverige.

2000-12-27, 20:16
Svar #1

Göran Pettersson (Gepe)

Hej Mats!
Jag har skissat på Carolina Sofie Erikssons antavla. Kommer inte ihåg om jag sänt den till dig tidigare, om inte kan du säga till så att jag kan sända den till dig.
Mvh Göran P

2000-12-28, 09:42
Svar #2

Mats Valli

Hej Göran!
 
Vi hade kontakt för ca 2 år sedan. Jag fick då en del material av dig som var värdefullt. Känner du till något mer om dessa personer och deras anor? Gärna lite levnadsteckningar... Jag har själv grävt fram en del om JGW som kanske kan vara av intresse.
 
Mvh MatsV

2000-12-28, 18:05
Svar #3

Göran Pettersson (Gepe)

Hej Mats!  
Skall se om jag kan få fram lite mera information om Carolina Sofies anor. Återkommer inom en inte  alltför lång framtid - förhoppningsvis.  
Mvh Göran P

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna