ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ström, Hans Johansson * 1698 Kemi_  (läst 294 gånger)

2004-01-06, 18:16
läst 294 gånger

Alexander Lindquist

Kan kan jag ställa frågan här  
Abraham Öström f. 1732 i Nora (Y) son till Hans Johansson Ström f. 1698 i Kemi och Anna Maria Wessler f. i Grundsunda (Y) Jag sökter i finska databasen men det är enbart Kemi församling som har födelsebok från 1699 och framåt så kan det vara den här personen jag söker tro?  
född 2.12.1699 döpt 3.12.1699 Rovaniemi fader: Johan Törmänen barn: Hans  
 
källa: http://www.genealogia.fi/hiski/u6yi44  
Letade på Family Search, och hittade en Hans Johansson Törmönen, Kemi och han gifte sig 26 nov 1722 med Aili Johansdotter.  
 
Hans JOHANSSON TORMANEN  
Sex:  
 
--------------------------------------------------------------------------------  
 
Marriage:  
Spouse: Aili JOHANSDR  
Marriage: 26 Nov 1722 Place: Kemi, Lappi, Finland  
 
--------------------------------------------------------------------------------  
 
Source Information:  
Batch Number: M451053  
Source Dates: 1719 - 1726  
Film or Fiche Number: 58735  
Collection Details: Maalaiskunta; Suomen Kirkko  
 
Det kanske går att hitta detta par och se om hustrun kanske avlidit och han sedan hamnat i Sverige och gift om sig? Det stämmer ju bra tidsmässigt.  
Kemi landsförsamling - Kemin maaseurakunta - vigda  
 
 
Hustruns förnamn: AILI => Aili  
Hustruns patronymikon: JOHANS => Johans  
Lysning Vigd By Gård Man Hustru By Gård  
 
26.11.1722 Hans Joh:son Törmänen pig: Aili Johansd:r  
 
Så nu har jag kopierat in vad Berit skrev svar till mig också men då ställer jag exakt samma fråga vad som står här finns det födelsebok på Hans f. 1698 i kemi eller inte enda jag hittar är ju hans f. 1699 i rovaniemi..
 
tacksam för svar
alex
 
Detta inlägg är antagligen utbrutet från sitt sammanhang. Jag förstår ej vad Alex vill ha reda på.
vänligen
Moderator Finland 21.02.2011

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna