ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sandman_  (läst 285 gånger)

2003-05-14, 17:36
läst 285 gånger

Magnus Taxell

Hej!
Jag heter Magnus Taxell. Jag bor i Kaskö i Finland, drygt 100 km söder om Vasa, i Österbotten, eller i linje med Härnösand.
Jag härstammar från Taxviken, Steneby socken i Dalsland.
Hur Taxell kommit till Finland vet jag inte. De av Taxellarna som föddes på 1670-talet, besökte Anders Arvidsson Taxell Åbo, då han tog studenten där 1693.
Min farfars mor heter Thyra Sandman, vars kusin heter Sanfrid Sandman. Av allt att döma hade var Thyras och Sanfrids någondera föräldern bröder eller systrar. Men då igen heter min farfars far Evald Taxell. Min farfars fru heter Hillevi Brunberg.
Jag har hittat en Olof Sandman i Nykarleby i Finland, samt ett antal Brunberg i Borgå i Finland.
Jag har tagit del av den finska motsvarigheten till denna websajt, www.genealogia.fi.
Ifall Du vet någonting om släkten Sandman i Finland, hör av dig genom att klicka på mitt namn här ovan!
Jag är tacksam för allt jag får!
MVH
Magnus Taxell
magnus.taxell@jippii.fi

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna