ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rooth, Karl Gustav * 1808 & Jan Erik * 1805_  (läst 249 gånger)

2001-07-16, 11:16
läst 249 gånger

Lena Fryklund

Jag söker familjen Rooth som flyttade till Gudmundrå i Ångermanland och blev nybyggare på Westeråsen. Karl Gustav Rooth född 1808-01-06 Jan Erik Rooth född 1805-04-10, Ulrika Jakobsdotter född 1775-05-04. alla födda i Österbotten. Jag tror att familjen kom via Skellefteå då det föddes en Ulla Stina Rooth där 1813-05-20. Mycket tacksam för hjälp.
 
Mvh.
 
Lena Fryklund

2002-01-30, 15:22
Svar #1

Marcus Rooth

Jag söker uppgifter om min far och farfars släkt. De kommer från Gävle båda två och min farfar var 1 av 5 bröder samt att jag vet att deras föräldrar också bodde i Gävle. Har Ni information så tag gärna kontakt med mig på mail h01maroo.
 
Marcus Rooth
 
Detta inlägg är ett bra exempel på hur det går om man sparar på information. Vem söker denne Marcus Rooth och hur får man tag i honom?
 
bästa hälsningar
Moderator Finland 19.02.2011

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna