ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olli, Olof Alexander Olsson * c:a 1858 från Muonioniska_  (läst 264 gånger)

1999-07-21, 22:49
läst 264 gånger

Sigvald Andersen 9713 Russenes Norge.

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om
Olof Alexander Olson Olli, født ca 1858 i Muonioniska i Finnland.
Flyttet til Norge ca 1835-1840.

1999-11-30, 15:37
Svar #1

Inger Sirkka

Detta är en diskussion som påbörjades i ett äldre inlägg (del 1). Frågan sändes in av Sigvald Anderssen i Norge. Du skriver att Olof Alexander Olsson Olli är född c:a 1858, och att han flyttade till Norge 1835-1840. Det kan inte stämma, han kan inte ha flyttat till Norge innan han föddes.  
www.genealogia.fi hittar du födelseböcker för finska församlingar (sök på HiSki). Jag hittar en Olof Alexander f 1826 i Kemi. Men om han är född före 1820, kan han vara noterad i Pajalas kyrkböcker. Jag vet att Olli är ett namn som funnits i Muonioniska. Jag återkommer om jag hittar något.

2000-06-21, 00:15
Svar #2

Annica Ringmyr

Jag har i min släktforskning kommit till en kvinna som heter  Christina Olsdotter Olli född 1777. Jag vet inte var hon är född, men hon är gift och bor i Mounio. En av hennes döttrars svärföräldrar flyttar till Norge 1836. Dessa hette Sophia Ersdotter Bäck f.1794 och hennes andra make Olof Andrsson f.1803. Kan dessa ha någon anknytning till de efterfrågade Olli?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna