ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Liimatainen, Mattias (Matti) * 1852_  (läst 553 gånger)

1999-06-06, 12:01
läst 553 gånger

Elisabeth Sörbrand

Jag söker min farmors sambo Mattias Matsson Liimatainen. Han var född 1852-08-27, Pyhäjärvi Uleåborg (?). Han dog 1928-12-24 i Vittangi.
Tacksam om någon kan ge mej en fortsättning !

2000-05-13, 18:05
Svar #1

Ingela Sörbrandt

Jag undrar om någon vet något om min farmorsfar Mattias Liimatainen född 1852-08-27. Han skall visst ha varit gift en gång tidigare med Johanna Liimatainen (Liimattala)född 1851-12-05 och dom flyttade till Sverige. Där Mattias träffade min farmorsmor. Han skall vara ifrån Pyhäjärvi vid Uleåborg.

2000-07-04, 17:54
Svar #2

Marja-Liisa Adamsson

Hej!
Vet inte om detta hjälper, men ibland kan det ju vara fel i den uppgiften man har.
 
Känner igen Liimatainen och Liimattala från Laukaa, Saarijärvi och Rautalampi.
I Laukaa finns i födda en Matts Liimatainen.
Födelsedatum som denne Matts har är 1852-03-27.(trea blir lätt en åtta)
Far: Inh Erik Mattsson Liimatainen
Mor: Liisa Johansdotter 34 år.
 
Skulle det visa sig vara rätt, så återkom, har fler uppgifter.
Hälsningar
Marja-Liisa

2000-07-25, 19:56
Svar #3

Ingela Sörbrandt

Hej Marja-Liisa
 
Enligt mina uppgifter skall Mattias ha hetat Matsson Liimatainen. Födelsedatan stämmer ju bra ifrånsett månaden. Ligger Laukka nära Pyhäjärvi i Uleåborg?
 
Hälsningar Ingela

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna