ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kuru, Hilda Gustafva * 1869_  (läst 755 gånger)

2004-01-27, 22:19
läst 755 gånger

Utloggad Anne Grip

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 207
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 00:16
    • Visa profil
    • www.hem-sidan.nu
Kuru Hilda Gustafva f. 1869 i Finland  
Kan nån hjälpa mig att hitta Hilda Gustafva Kurus anor? Gärna hennes föräldrar.
 
Tack på förhand!
Anne

2004-01-28, 18:24
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Kanske en länk till var hon nyligen varit omnämnd sitter bra här för andra, då det ger lite mer fakta i frågan..

2004-01-28, 20:57
Svar #2

Utloggad Anne Grip

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 207
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 00:16
    • Visa profil
    • www.hem-sidan.nu
Hej Peter!
Tack för informationen men det är jag som har sökt på den sidan.(Syskon kom fram)Men föräldrarna Kuru finns inte :-( Så jag tänkte chansa här.
 
Kurus föräldrar är som bortblåsta. Vet ju inga förnamn , inget!
Har varit inne på finska genealogiska. Finns många Kuru men vet jag ju inte vem som är vem!!
 
Tack för att du i alla fall har svarat, jättegulligt av dig!
Anne

2004-02-27, 01:42
Svar #3

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
Hej Anne,
Har hittat Hilda Gustafa Kuru f.1869-03-29. Hon verkar vara född utom äktenskapet, hennes mamma hette Elsa (Ella)Stina Nilsdotter Kuru. Hon fick en son Gustaf Adolf Elsasson (Nikunt) f.1865-08-10. Bägge verkar vara födda i Muonio, Lappland.
 
Har tittat i Hiski och hittat ev föräldrar till Elsa Stina, det kan vara Nils Persson Kuru och Maria Nilsdotter Nilima. De fick Ella Stina 1842-08-26 Enontelis, Lappland. Det kan vara så att Elsa Stina har arbetat på någon/några gårdar och gett barnen efternamnen av gårdsnamn. Det var inte så ovanligt att de gjorde så förut. Gå in på www.qnet.fi/westside/discus och fråga där. Det är den finska motsvarigheten till Rötter. Jag har alltså varit in på www.genealogia.fi/hiski och där sökt på Lappland.  
MVH
Annki

2004-03-06, 04:02
Svar #4

Utloggad Anne Grip

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 207
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 00:16
    • Visa profil
    • www.hem-sidan.nu
Åhh..vilken ängel du är! Jag har inte tittat in här för jag trodde inte att nån skulle hitta nåt på Kuru!
Jag ska in och titta på finska Rötter.
 
Men du ska ha ett ofantligt stort tack!! Du har gjort mig jättelycklig :-))
Anne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna