ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Katajamäki, Matts Henriksson_  (läst 304 gånger)

2002-08-06, 19:39
läst 304 gånger

Anette Pettersson

Jag söker min farfars morfar: Matts Henriksson Katajamäki han gifte sig 1871-05-28 med Anna Margareta Persdotter Lumio de fick barnen Per August 1873 Matts Emil 1874 och min farfars mamma Ina Margareta 1876-06-09. Per August skall vara född i Kilviå, Finland och Ina Margareta skall vara född i Finska ÖverTorneå. Är det någon som vet var Matts H Katajamäki kom ifrån??
 
hoppas på tur  
Anette Pettersson

2002-08-06, 22:14
Svar #1

Peter Karlsson (Peterk)

Ja, när du säger Kelviå (som ligger i mellersta Österbotten), så kanske man kan åka ner en aning till så man kommer till Etseri socken.. (Södra Österbotten) -Där finns nämligen en Katajamäki med rätt förnamn, dvs Henrik.
Denne Henric Esaiasson Katajamäki har några barn där i början av 1840-talet, och skulle väl kanske kunna ha en Mats också lite senare, ev. i annan socken kanske..? Är han intressant så finner du mer om honom, samt troliga föräldrar och annat genom att söka på 'HisKi'..
Inmatningen i 'HisKi' (http://www.genealogia.fi/hiski?se) slutar ofta kring 1850 så man vet inte allt den vägen..
Det finns även en 'kringvandrade' karl med rätt förnamn:Henric Ericsson Katajamäki i Etseri, han står som död 1848 vid 40 års ålder och kan väl också kanske vara något..
(Nu verkar namnet 'Katajamäki' rätt vanligt, så det här är bara en liten ledtråd..)
Mvh/Peter

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna