ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jubäck, Edla Sofia * 1866 Östermo?  (läst 443 gånger)

2002-05-03, 21:53
läst 443 gånger

Utloggad Siv Lövgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 347
  • Senast inloggad: 2023-02-17, 22:35
    • Visa profil
Hej!  
Jag söker efter en flicka som hette Edla Sofia Jubäck, född 1866-02-15 ev i Östermo (?)
Hon flyttade 1899-11-10 över till Skön fs utanför Sundsvall och gifte sig med Erik Gustaf Sjöberg.
 
Är det någon som känner till släkten Jubäck?
mvh
Siv

2004-05-05, 16:32
Svar #1

Karl-Olof

Det finns inte något sådant namn som Jubäck kan det vara Djupbäck ? Inte heller Östermo finns mig veterligen i Österbotten, kan det vara Östermark på finska Teuva ? I Östermark finns det Djupbäck men jag har inte sökt efter Edla Sofia i Östermark. Även i Bötom på finska Karijoki finns det Djupbäck som torde vara inflyttade från Östermark.

2004-05-06, 12:04
Svar #2

Utloggad Siv Lövgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 347
  • Senast inloggad: 2023-02-17, 22:35
    • Visa profil
Hej! Ja det är ju förstås möjligt att man inte skrivit ner namnet rätt i husförhörslängden. Ska se om jag hittar någon annan ledtråd. Tack för tipsen!
Siv

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna