ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Havuinen, Kristoffer Jönsson * Rantasalmi_  (läst 684 gånger)

2000-10-22, 01:37
läst 684 gånger

Utloggad Per Göthe

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 974
  • Senast inloggad: 2015-11-23, 15:01
    • Visa profil
Är det någon som känner till något om.
Kristoffer Jönsson-Havuinen?s anor
F      Rantasalmi,Savolaks (Finland)
D 1663 Färnebo värmland  
Jag är oerhört tacksam om någon känner till något om hans anor.
Han var bl.a kronotorpare,bergsman och länsman i värmland.
MVH Per Göthe

2000-10-22, 03:50
Svar #1

Lars Lundell

Hej Per!
Jag måste göra ett tillägg till mina uppgifter som jag gav. Kristoffer Jönssons (Lång-Kristoffer) efternamn är omdiskuterat. Vissa menar att det kan vara Honkainen istället. Du har en del info här i Anbytarforum på t ex: Anbytarforum: Landskap (efterlysningar m.m.): Värmland: Efterlysningar: Lång-Kristoffer Havuinen från Sundsjön. Om Du använder sökfunktionen i den vänstra ramen får Du fram fler sidor med Havuinen/Honkainen!
Mvh Lars

2000-10-22, 11:00
Svar #2

Utloggad Per Göthe

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 974
  • Senast inloggad: 2015-11-23, 15:01
    • Visa profil
Tack för den informationen. Det är bra att veta att det kanske är stavat på lite andra sätt.
MVH eder Per

2000-10-22, 17:52
Svar #3

Utloggad Mikael Andreasson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 326
  • Senast inloggad: 2024-04-22, 18:06
    • Visa profil
Hej  
Kul att se fler som forskar på Havuinen.
Själv försöker jag finna Far och Mor till  
Henrik Henrikson Havuinen f1787 S Finnskoga. Gift med Annika Mattisdtr f1789 Fryksände sn.
De får bland annat en son Henrik f1817.De flyttar till Norge omkring 1830 Raisaho (Vålbråten) vid Lukkashaugen i Grue. Sonen född i S Finnskoga.  
Sonen Henrik gifter sej med en Kirsti Eriksdtr Havuinen f1812 enligt vissa från Sverige enligt andra från Lövhaugen i Norge där de träffas.
 
Är det någon som känner till Kirsti eller Henrik f1787 ?
 
Mikael

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna