ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Björklund, Johan Gustav * 1846 Gävle inflyttad 1888 till Finland_  (läst 417 gånger)

2002-10-16, 23:37
läst 417 gånger

Utloggad Margaretha Strömberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 177
  • Senast inloggad: 2018-10-28, 18:03
    • Visa profil
Jag söker ta reda på vart min mff med familj tog vägen när de flyttade till Finland. Jag vet att de flyttade från Delsbo i Hälsingland, Sverige den  1/8 1888 till Finland.
Han hette Johan Gustav Björklund f 25/1 1846 i Gävle. Han anges då som handlare till yrket.
Hh Johanna f Ekström 9/11 1843 i Fullsta, By sn i Dalarna.
Jag tror att hon dog i Finland men är inte säker.
De hade fem barn: Anna Elvida -72,  
Hildur Cecilia-73, Gundla Alexandra-76,  
Gustav Helmer-78, Anna Valborg-80
Han återvände till Sverige men när?
 
Många frågor - har jag tur kanske jag kan få tips att gå vidare eller få svar på någon av mina funderingar.
 
Mvh Margaretha Strömberg
margaretha.stromberg@telia.com
Omma 3:21, 275 91 Sjöbo

2004-03-06, 02:21
Svar #1

Jarl Biörklund/Teljstedt

Hej Margaretha Jag ser att Du söker efter våra rötter. Jag har bara börjat. Har Du fått några svar. Jag har en fin gruppbild med de vackra systrarna och Helmer i mitten samt Johan Gustav i soldatmundering, som jag kan scanna in och meila över till dig. Hälsningar Din kusin Jarl

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna