ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bergström, Thomas * 1773, Elimäki_  (läst 605 gånger)

2004-06-04, 22:45
läst 605 gånger

Utloggad Gunilla Bergquist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 34
  • Senast inloggad: 2024-04-07, 12:51
    • Visa profil
Bergström, Thomas, född 1773, Elimäki?
Bergström är en av min svärmors anfäder. Jag kan ej följa honom bakåt, efter 1804 Bergs socken,Skaraborgs län, Västergötland, Sverige.Han är där gift med Marg. Tidbeck född 1782, Bellefors, Västergötland.Vid första barnets födelse 1804, Johanna är hans titel Krögare  under Långesäters rote. Dottern Wilhelmina född 1811,Lerdala, Berg är anmoder till svärmor. Bergström dör 1860 21/12, 87 år,3 mån, 11 dagar gammal, Högelid, Lerdala socken, som f.d skogvaktare,f.d kronojägmästare.Svärmor (93 år)och jag skulle gärna vilja veta om ursprunget stämmer och  kanske kunna göra ett besök i Elimäki.Jag har tittat på Fin. Gen. Samfunds sökmöjlighter, men ej lyckats.  Vänliga hälsningar Gunilla Bergquist, Ö. Kvarngat. 50, 504 53 Borås, Sverige.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna