ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Backman, Eva Christina Andersdotter_  (läst 440 gånger)

2001-12-09, 17:32
läst 440 gånger

Lennart Andersson

Jag har en ana som efter att ha fött sin utomäktenskapliga son i Göteborg den 16 januari 1844 flyttade till Finland 1845 enligt anteckingar i Göteborgs böcker.  
Vad är bästa angreppspunkt för att hitta henne i Finland?  
Jag har gjort en sökning i de kyrkböcker som ligger utlagda på nätet (Genealogiska Samfundet i Finland)och i Helsingfors hittat en person med rätt namn och ålder  
- den svenska undersåten Eva Christina Andersdotter vigdes i Helsingfors den 30 dec 1849 med bryggeridrängen Anders Joh. Bäckman.  
Den 6 juni 1851 dog (begravdes) i Helsingfors Drgfgd gifta Eva Chr. Backman 32 år.  
Åldern stämmer med min Eva Christina som var född 1818-12-24 i Lidköping, dvs 32 år 6 mån 30 dagar.  
Finns emigrant-,immigrantregister?

2001-12-10, 10:41
Svar #1

Peter Karlsson (Peterk)

Hej Lennart!
Inflyttningslängder för Helsingfors finns, men de är inte inmatade i 'HisKi' ännu.. Så då gäller mikrofilm/fich? än så länge, ett problem lär väl vara att det finns en mängd församlingar i Helsingfors -så då förstår jag att du efterlyser ett immigrantregister.. Men det vet jag faktiskt inget om.. -Kanske någon annan som vet..?
Mvh//Peter

2004-05-06, 21:16
Svar #2

Utloggad Tryggve Gestrin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 18
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna