ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Andersson, Ernst Georg * 1888_  (läst 308 gånger)

2004-05-21, 15:55
läst 308 gånger

Berith Hjalmarsson

Söker uppgifter om Ernst Georg Andersson född 11 februari 1888 i Hedvig Elenoras församling Stockholm. Den 13 augusti 1897 står han som utflyttad till Helsingfors på söderskivan hans dåvarade fosterfamilj står kvar där efter detta datum. Och nu undrar jag om någon kan hjälpa mej om han kom till någon annan familj i Finland.
Det är mellan åren 1897-1907 som jag skulle vilja veta lite.
Mvh Berith,

2004-05-31, 23:10
Svar #1

Berith Hjalmarsson

Söker uppgifter om ERNST Georg Andersson född 11 februari 1888 i Hedvig Elenoras församling Stockholm. 9 år gammal 13 augusti 1897 lämmnar han sin fosterfamilj och flyttar till Helsingfors och troligen en ny familj. Jag vet att han flyttar vidare till Amerika omkring 1907. Åren 1897-1907 är en stor lucka, finns det någon som kan hjälpa mej att ta fram någon uppgift om honom.
Tackar på förhand.
Mvh Berith,

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna