ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wickelgren  (läst 538 gånger)

2010-11-09, 16:12
läst 538 gånger

Utloggad Lars Hallén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 162
  • Senast inloggad: 2015-10-17, 11:37
    • Visa profil
Hej!
Jag söker min morfars fars syster, Ida Augusta Wickelgren, född i Uddevalla 1858-04-15. Hon flyttade senare till Köpenhamn, men jag vet inte när och inte var där. Jag vet att min mor och hennes syskon ibland besökte denna släkting, enl vad jag har hört berättas. Det skulle vara trevligt att få veta vad det blivit av henne; gifte hon sig? finns det släktingar kvar?
Mvh Lasse

2010-11-10, 09:57
Svar #1

Utloggad Lars Hallén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 162
  • Senast inloggad: 2015-10-17, 11:37
    • Visa profil
Hej igen!
Jag har via gamla brev fått fram att Ida Augusta Wickelgren i Köpenhamn alt Fåborg, Fyn, fått en son, Jörgen Alfred Peter Wickelgren, f.1893-05-10. Men vem fadern är vet jag inte. Denne Jörgen Peter Alfred W. ska i sin tur ha fått en Grethe W. Går det med dessa uppgifter att komma vidare i Danmark? Finns det någon som vet något om dessa personer eller kan hjälpa mig med hur jag ska gå vidare i min sökning.
Mvh Lasse

2010-11-10, 11:18
Svar #2

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Sonen finns inte i Fåborgs födelseböcker vad jag kan se. Inte heller finner jag namnet Wickelgren i folkräkningar för Köpenhamn eller Svendborgs amt. Men namnet finns i Danmark enligt namnlistor och även i dag enligt Google.
Du kan söka i alla folkräkningar på www.ddd.dda.dk

2010-11-10, 15:16
Svar #3

Utloggad Lars Hallén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 162
  • Senast inloggad: 2015-10-17, 11:37
    • Visa profil
Tack Chris!
Jag får gå vidare enl ditt förslag.
Mvh Lasse

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna