ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Løfvendahl  (läst 940 gånger)

2003-04-26, 23:18
läst 940 gånger

Christina Wingstrand

Hej! Söker föräldrar samt syskon till,
 Hans Christian Löfvendahl (Nilson)  
född.1859 i Danmark.
Hans Christian gift i Göteborg med Sofia Eriksdotter f.1854 i Åmål.
BARN:
Henrik Julius David f.1884
Carl Erik Ferdinand F.1887
Gustav Filip f.1889  
Alla barn födda i Göteborg.
Allt av intresse som rör Löfvendahl!!
MVH.Christina Wingstrand

2003-05-19, 22:18
Svar #1

Pia Petersen

Til Christina Wingstrand
 
Måske disse personer er af din interesse:
 
HANS CHRISTIAN LOFVENDAHL
Birth:  17 SEP 1859     
Christening:  04 NOV 1859   Assens, Odense, Denmark 
Parents: 
Father:  HANS RIGQVIST   
Mother:  MARIE KEIDER LOFVENDAHL   
 
mvh 
Pia Petersen,
København

2003-10-05, 13:20
Svar #2

Christina Wingstrand

Hej! söker upg.på Marie Keider Lofvendahl:När Är hon född?Hon Var gift med Hans Rigqvist.Keider  låter inte Danskt eller?  Nån som vet?? MVH Christina Wingstrand

2003-10-05, 13:28
Svar #3

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Löfvendahl låter ganska svenskt. Men vilket sekel handlar det om? Är det 1700-tal eller 1970-tal?

2003-10-05, 20:08
Svar #4

Christina Wingstrand

Hej Anders!Marie Keider Löfvendahl och Hans Rigqvist Fick en son Hans Christian f.17 sept 1859 i Danmark (Odense?)Löfvendahl är svenskt men jag tänkte på namnet Keider.MVH Christina

2003-10-30, 22:49
Svar #5

Utloggad Ann Lindborg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 34
  • Senast inloggad: 2018-10-11, 22:11
    • Visa profil
Hej Christina!
Jag forskar i en släkt Löfvendahl, som är min mormors släkt.Jag har kommit till 1730, sen ser det ut som jag inte kommer vidare.Mina Löfvendahlar rör sig i trakterna kring Östra Kärrstorp, Hörby, Stehag. Jag är väldigt intresserad av att ta reda på var namnet skulle komma ifrån. Min mor påstod att vi skulle komma från belgiska valloner,något hon hört talas om i släkten. Det är inte något namn som jag sett i vallonska släktnamn,så jag vet inte hur mycket sanning det är i det.  
Henrik Julius har jag flera Löfvendahlar som heter, kanske det bara var ett populärt namn på 1800-talet? Kanske vi kan hjälpa varandra att komma vidare i Löfvendahlsforskningen?
MVH Ann Lindborg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna