ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hvornum  (läst 730 gånger)

2000-04-12, 21:12
läst 730 gånger

Annika Stagling-Hvornum

Jag söker någon som kan berätta lite om släkten HVORNUM.  
Närmare bestämt om Anders Christensen Hvornum. Född 1897-06-19. Dog 1980-05-01 (i Malmö, Sverige).
Och om någon vet något om hans pappa Andreas Mogensen Christensen Hvornum (som dog 1902) skulle jag bli evigt tacksam.

2004-06-06, 09:39
Svar #1

Nina Martins

Hej!
 
Jag söker uppgifter om Maren Hvornum, född 15/6-1932, Jylland! Finns det någon som vet något? Eller tips på vart jag kan vända mig?
 
Tack på förhand!
 
Hälsningar, Nina

2004-06-06, 11:46
Svar #2

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Generellts ska Du vända dig till folkeregistret i den kommun i Jylland som Maren Hvornum föddes. men om Du inte vet vilken Kommun det är kan kanske folkeregistret i K?benhavn försöka finna henne. jag kan fortfarande inte finna den adressen i telefonkatalogen. Jag försökte igår också (för en annan frågare) under K?benhavns Kommun som det var hänvisning till under folkeregistret. Ring telefon upplysningen i Sverige de kan ge dig numret dit och där kan Du fråga efter deras address eller hur Du ska göra. Smiley: Jag räknar helt enkelt att alla skandinaver förstår varandra (om man talar tydligt och långsammare än vanligt!)den inställningen fick vi lära oss när jag växte upp. Jag hoppas den kommer retur... Det sista var inte riktat speciellt till dig Nina, men som en ren allmän betraktning över det nuvarande språkläget i Skandinavien!
 
M.V.H. Steve

2004-06-06, 12:58
Svar #3

Nina Martins

Hej Steve!
 
Tack för tipset! Nej, jag vet inte i vilken kommun i Jylland Maren Hvornum föddes.
Finns det några bra ställen på Internet att söka på?  
 
Mvh, Nina

2004-06-06, 13:08
Svar #4

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Jodå anetavlen sök den på sökmaskinen. jag är för dålig till dator teknik och kan inte hjälpa dig med en link. men Du får upp den direkt. Det är motsvarigheten till Rötter, men den är överhuvudtaget inte lika välbesökt som Rötter är. Däremot om Du har tur, hjälper dig en mycket hjälpsam och kunnig dam som heter Ulla Elise, hon kan trolla fram uppgifter ur danska arkiv!
 
M.V.H. Steve

2004-06-06, 13:58
Svar #5

Nina Martins

Tack, snälla du! Ska genast börja söka efter det! Har kanske tur och får tag i Ulla också!
 
Mvh, Nina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna