ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Herlufsholm  (läst 425 gånger)

2015-10-12, 15:23
läst 425 gånger

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
I folketelling 1834 Sorö/Öster Flakkebjerg/Herulfsholm/Ladbye finns en smedfamilj där fadern heter Hans Pedersen och är 24 år. Det finns en son som är 3 år som jag inte kan hitta vart han tog vägen. Sonen heter där Jörgen Hansen (och har kanske kompletterat sitt efternamn med Pedersen som vuxen).
 
Anledningen till att jag hamnat på den här personen är att jag söker uppgifter om en JH Pedersen i Naestved som i den danska skeppslistan 1885 står som ägare till skonaren Sophie.  
 
För att kunna utesluta den 3-årige pojken som varande redaren av Sophie behöver jag kunna hitta honom som vuxen.  
 
Han verkar svår att finna men jag ställer mitt hopp till många som är bättre på detta än jag är.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna