ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Edit och Gustaf Isidor Falk, Grytnäs i Kopparbergs län  (läst 465 gånger)

1999-04-20, 22:18
läst 465 gånger

karin

Edit Linnea Falk f.16/12 1903 och Gustaf Adolf Isidor Falk f.16/11 1898 flyttades båda till Grytnäs i Kopparbergs län 29/5 1905 troligtvis utan sin mor Eugenia Matilda Teresia Falk som bodde kvar i Stockholm enl. uppgifter jag har. Vad jag vet om Edit är att hon senare i livet flyttade tillbaka till Stockholm men inte när.

1999-04-21, 13:22
Svar #1

Lotta S Johansson

Edit dog på Ösbyholms sjukhem, Norrtälje 1990 9/7, och var då skriven i Bromma församling, Sthlm. Enligt död-skivan var hon född i Katarina församling i Sthlm.
Du får försöka spåra henne baklänges från Bromma! :-)
 
Mvh//Lotta S Johansson

1999-04-22, 05:20
Svar #2

Elsie V. Martin

En god vän till mina föräldrar heter Viola Elizabet Fahleij eller Faleij, f. 25.6.1909 på
Stockholms allmänna barnshus.  Hon har berätatt
att sin mor hette Elizabeth Fahleij, eventuellt gift med Synnerholm, och sin far hette Karl Falk.  Jag undrar om han tillhör
Falk familjen som diskuterades.  Viola fick nya föräldrar innan hon ankom på
Ellis Island, (Johan Fritof Johansson från Värmskog, Värmland) .
Mvh
Elsie Ekström Martin i Minneapolis, MN, USA

1999-04-22, 21:36
Svar #3

karin

Tack Elsie för ditt svar men jag har inte hittat någon Karl Falk bland mina släktingar men om jag gör det hör jag av mig igen.
                           Karin

1999-06-16, 17:11
Svar #4

Utloggad Eva Almqvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 222
  • Senast inloggad: 2020-10-22, 18:11
    • Visa profil
Kyrkoherden i Grytnäs Laurentus Almqvists hustru Maria Björlin hade en syster Ida Björlin som var gift Falk. Finns det någon koppling.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna