ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söker syskonen Esk, Sam, Vasti Rut,  (läst 394 gånger)

2004-10-27, 10:00
läst 394 gånger

Ingmarie Fridlund

Sam och Vasti Rut hade två syskon till som heter Selma och henne har jag hittat likaså en bror Erik Viktor men dom andra hittar jag inte.
Kan ha dött unga. Selma var född 18970614 i Hedvige Elionora församling i stockholm. Erik var född 18990810 i Härnösand.
 
Men vart tog Sam och Vasti Rut, vägen????
Är det någon som kan hjälpa mig. Esk släkten var inte så lätt att hitta
 
Tack på förhand
 
Ingmarie

2004-10-27, 11:25
Svar #1

Ingmarie Fridlund

Tillägg till den förra jag skrev om ESK familjen
 
Selma var född 1895, det stämmer så långt
Sam stämmer också, men sedan blev det fel.
Vasti heter Hellström och har en syster som heter Rut, men tyvärr så hittar jag dom inte någon stans,Dom har även en syster som heter Anna.
Erik Viktor skall inte vara med i denna släkten alls...hoppas det inte blev alltför rörigt nu.
 
Tack än en gång
 
Ingmarie

2004-10-27, 23:40
Svar #2

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Ett tillägg skall förstås göras i samma diskussion som det gäller. -Men jag noterar nu att det bara här under 'Okänt landskap' finns inte mindre än fem rubriker som handlar om namnet Esk..
 
Bättre är att frågor gällande detta mindre vanliga namn hålls under avdelningen 'Släkter' så det inte blir helt utspritt. Det finns en rubrik Släkter: Övriga släkter C-F: Esk dit det kanske vore praktiskt att jag flyttade allt rörande namnet Esk.
 
(Men till att börja med sätter jag detta tillägg under den andra rubriken från idag.)
 
--------------------------------
 
Har nu även tagit bort några dubletter och flyttat över frågor och svar rörande Esk härifrån denna avdelning till Esk (skrev nu om den till Esk (Äsk)) under avdelningen släkter istället. (Vi bör väl flytta över även denna rubrik dit tycker jag.)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna